Interviu despre SEO cu Stoian Ciprian

0

Optimizarea SEO a unui site este un topic abordat constant in mediul online, specialistii prezentand rezultatele concrete ale acestei activitati de promovare online.

 

Ciprian Stoian

Stoian Ciprian este Specialist Marketing Online & SEO la Agentia de marketing online re7consulting din Bucuresti si detine certificare Google Analytics, dar si fondatorul ComunicarePR.ro

De ce este important sa investim in optimizarea SEO?

Motoarele de cautare, precum Google, sunt principalele surse generatoare de trafic pentru majoritatea site-urilor. Comportamentul utilizatorilor in mediul online s-a schimbat si in prezent, peste 90% dintre acestia efectueaza o cautare in Google pentru a se informa inainte de a achizitona un produs sau serviciu.

Optimizarea SEO a unui site este o campanie de marketing pe termen lung in care consumatorul principal este motorul de cautare Google. Daca un site reuseste sa convinga toti algoritmi care analizeaza calitatea serviciilor, produselor, continutului de pe site si calitatea backlink-urilor, site-ul respectiv are toate sansele sa obtina cele mai relevante pozitii pentru fiecare cuvant cheie targetat.

Cu ce se ocupa un specialist SEO?

Munca unui specialist SEO nu mai este reprezentata doar de optimizarea titlurilor, descrierilor, implementarea unor heading-uri, implementarea unor cuvinte cheie sau a unor link-uri in site. Eu ma gandesc la SEO ca la orice alta strategie de promovare online, care nu aduce rezultate daca la inceput nu este definita o strategie.

In prezent, optimizarea SEO a unui website consta in realizarea unor strategii pe termen lung pentru:

– cuvinte cheie
relatii publice
– continut

– link building

Care sunt aspectele si factorii de care trebuie sa se tina cont in optimizarea SEO a unui site sau blog?

Primul pas este optimizarea on-page (interna) a site-ului, aceasta reprezinta 40% din procesul de optimizare SEO. Urmatorul pas este optimizarea off-page (externa) – campanii de link building, etc.

Algoritmul utilizat de Google analizeaza peste 200 de factori pentru a stabili ce site-uri afiseaza in rezultatele organice si ordinea acestora in pagina.

Din punctul meu de vedere, cele mai importante lucruri in strategia de optimizarea SEO a unui site sunt: structura interna a link-urilor, calitatea continutului de pe site, calitatea backlink-urilor obtinute. De asemenea, numarul backlink-urilor (cantitatea) are un rol decisiv pentru o pozitie mai buna in rezultatele organice oferite de Google (insa, conteaza foarte mult calitatea si relevanta acestora).

Care sunt obstacolele care stau in calea unui site corect optimizat SEO?

Obstacole cele mai importante consta in uzabilitatea site-ului, optimizarea acestuia pentru device-urile mobile, modul in care sunt prezentate informatiile pe site in fiecare pagina.

Cum arata un site SEO friendly?

In primul rand, un site SEO friendly trebuie sa fie usor de navigat si un design placut, curat, cat mai simplu. In ceea ce priveste aspectele tehnice:

– titluri unice, meta-descrieri unice, url-uri scurte, structura simpla de navigare, continut unic si informativ, imagini optimizate SEO, sitemap.xml, robots.txt

Link-urile din Social Media conteaza pentru optimizarea SEO a unui site?

Conform SEOmoz, link-urile din Social Media conteaza in procent de 15%. Exista corelari directe intre semnale sociale si rezultatele organice din Google, dar majoritatea rezultatelor sunt de scurta durata.

Insa, in viitor exista posibilitatea ca aceste semnale sociale sa ofere o influenta mult mai mare.

Care este tendinta de evolutie a industriei de SEO in urmatorii ani?

Google incepe sa puna accent din ce in ce mai mult pe calitatea continutului de pe fiecare pagina din site, calitatea articolelor de pe blog, dar si de calitatea backlink-urilor sau a articolelor publicitare pe care bloggeri le vor redacta pentru clientii lor.

Google momentan testeaza pozitia zero, voice search-ul este in crestere si vor urma multe alte trenduri si update-uri interesante, dar si provocatoare.

Pasionat de fotografie, ador sa calatoresc si nu ratez nici o ocazie de a cunoaste oameni noi sau de a merge la un concert bun. Acestea fiind zise, despre fotografie, travel si festivaluri puteti citi si pe blogul meu personal (adresa mai sus).

Leave a Reply