Bucureștenii beneficiază de cel mai mare punct intermodal din România

0

Pasajul Basarab este cel mai mare punct intermodal din România. Acesta unește legătura rutieră și de tramvai între Buleverdul Nicolae Titulescu, Șoseaua Orhideelor, Podul Grozăvești, Bulevardul Vasile Milea cu Șoseaua Grozăvești, formând inelul principal de circulație al Municipiului București în partea de Nord – Vest.

cel mai mare punct intermodal din România
foto: adrianstanica.ro

Acesta cuprinde traversarea râului Dâmbovița peste podul existent și a căii ferate în zona Gării de Nord.

Caracteristici speciale ale Pasajului Basarab:

  • cel mai lung pod hobanat din România, având o lungime de 360 m;
  •  cel mai lat pod hobanat urban din Europa – 43.3 m în zona stației de tramvai peste calea ferată (2 sensuri circulaţie auto a câte 2 benzi fiecare+cale dublă tramvai+2 staţii tramvai, câte una pe fiecare sens);
  •  cel mai lung pasaj rutier din București – 1,9 km;
  •  cel mai complex ansamblu de poduri din Capitală – viaducte de beton armat, pod metalic în arc (120 m), pod metalic hobanat;
  •  cel mai mare punct intermodal din România, reunind în acelaşi loc linie de tramvai pe pod, 3 linii de tramvai sub pod, linii de autobuz şi troleibuz, linii de metrou, 2 gări de cale ferată la care se adaugă spaţii special amenajate pentru taximetre şi 2 autogări pentru transport intern şi internaţional.

Caracteristici tehnice ale Pasajului Basarab:

  •  lungimea totală a pasajului este de 1,9 km;
  •  lățimea pasajului pentru 2 fire auto/sens și cale de rulare tramvai este de 25, 5 m;
  •  lățimea pasajului în zona stației de tramvai pentru 2 fire auto/sens cale de rulare și peroane este de 44,5 m;
  •  suprafața totală a pasajului – 55.700 mp;
  •  suprafață totală de lucrări reabilitare drum – 667.000 mp;
  •  lungime linie de tramvai pe pod – 2,48 km cale simplă;
  •  lungime linie de tramvai la sol – 4,35 km cale simplă;
  •  sub-staţie electrică formată din 8 centre distincte, cabluri de curent continuu – 7,85 km.

Detalii despre lucrările la Pasajul Basarab:

  •  drum la sol în lungime de 3.883 ml din totalul drumurilor de 5.333 ml;
  •  drumuri pe rampe în lungime de 922,1 ml;
  •  drumuri pe viaducte şi bretele în lungime de 2.443 ml;
  •  lucrări la linia de tramvai pe pasaj 0,738 km;
  •  linie de tramvai la sol infrastructură 1,793 km;
  •  linie de tramvai la sol suprastructură 1,345 km;
  •  lucrări reţele edilitare în procent de 95%;
  •  realizarea structurii tablierelor betonate şi metal în lungime de 3.495 ml;
  •  montare 238 buc.aparate reazem;
  •  montare 24 buc.dispozitive hidraulice antiseismice;
  •  montare borduri înalte în lungime 6.557 ml;
  •  montare parapeţi pietonali din metal în lungime de 7.820 ml;
  •  montare trotuare pe viaducte în suprafaţa de 3.570 mp;
  •  montare trotuare pe rampe în suprafaţă de 1.350 mp.
Fotograf de profesie, blogger din pasiune și devorator de seriale și filme în timpul liber.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.