The Addams Family (2019) – Cronică de film

0

The Addams Family este un film de animație care readuce în atenția publicului îndrăgita familie de groază formată din Gomez, Morticia, Wednesday și Pugsley. Dacă sunteți din generația anilor ’90 cu siguranță ați copilărit uitându-vă la serialul The New Addams Family, însă familia originală lua naștere încă din 1938.

Charles Addams a fost cartoonist pentru The New Yorker, iar în 1938 a desenat primele personaje pe care astăzi le cunoaștem sub pseudonimul de Familia Addams. Prima serie televizată a fost difuzată între anii 1964 și 1966, însă eu am apucat-o abia pe cea din 1998. De-a lungul timpului au apărut și adaptări animate, cărți și jocuri video, iar anul acesta ne bucurăm de filmul animat produs de studiourile Cinesite, Metro-Goldwyn-Mayer și Bron Studios.

Versiunea de anul acesta ne prezintă personaje extrem de colorate, fiind lansat într-o perioadă în care animația a evoluat enorm și este capabila să ne capteze atenția cu fiecare cadru. Din păcate filmul durează doar o oră și 26 de minute, dar este o invitație inefbailă la întoarcerea în copilărie.

The Addams Family

Plot The Addams Family

Filmul Familia Addams debutează cu căsătoria dintre Gomez și Morticia, acesta fiind momentul în care realizează că nu sunt bineveniți printre oamenii normali. În încercarea lor de a trăi cât mai departe de normele impuse de societate, transformă un ospiciu în casa lor mult dorită. Anii trec și apar cei doi copii Wednesday și Pugsley. Însă acțiunea se învârte în jurul unei tradiții de familie care poartă numele de Mazurka, un fel de inițiere în lumea bărbăției și un dans ciudat efectuat cu ajutorul unei săbii.

Pentru acest eveniment se adună tot neamul Addams, la 13 ani distanță de la incidentul de la nuntă. Acest lucru nu ar fi ciudat dacă casa lor nu ar fi pe delaul de lângă comunitatea Assimilation, un orășel parcă scos din reviste, dar unde rezidenții sunt foarte ușor de manipulat. Din acest motiv, Margaux Needler, gazdă a unui show televizat care se ocupă de renovarea caselor, plănuiește să alunge familia Addams din cartier cu ajutorul spălaților pe creier.

Pelicula se transformă astfel într-un conflict dintre ce se spune că este normal și anormal. Se pune accent pe dependența noastră de tehnologie și rețele de socializare, dar și pe ușurința cu care putem fi influențați. Sunt inserate destule scene amuzante și pe alocuri este chiar emoționant ce se petrece în film.

Distribuție Familia Addams

Deoarece este un film de animație, The Addams Family 2019 a adunat ca voci actori precum Oscar Isaac, Charlize Theron, Chloë Grace Moretz, Finn Wolfhard și Snoop Dogg. Yup, ai citit bine, chiar Snoop Dogg îi va da viață unchiului It. Vă recomand să vedeți varianta subtitrată, dar dacă îl vizionați alături de un copil mic, cel mai probabil va prefera verisunea dublată.

Opinie personală

Pentru mine Familia Addams este un clasic, un serial cu care am crescut și la care și astăzi râd. Este departe de a fi horror, grotesc sau măcar deranjant. Consider că această familie de nebuni a fost creată pentru a ne arăta că mult prea des ne conformăm unor reguli doar pentru că ne este teamă că dacă ieșim din tipar vom fi catalogați drept ciudați și nu vom fi acceptați de societate. Morticia își dorește casa prăfuită, Wednesday nu este afectată de bullying, iar bunica se comportă ca orice altă soacră, toată ziua cu gura pe nora ei.

Personal aș fi preferat să țină mai mult filmul, dar cu siguranță voi revedea câteva episoade din seria veche pentru a-mi aminti de copilărie. De asemenea, mi-ar plăcea să mai văd astfel de filme de Halloween, așa că mă aștept la un sequel. Pretty please?

Filmul este distribuit de Forum Film România și îl puteți vedea în cinematografe începând cu data de 25 octombrie 2019.