Rambo: Ultima Luptă (2019) | Cronică de film

0

O altă eră cinematografică a luat sfârșit. Era Rambo se încheie odată cu lansarea în cinematografe a filmului Rambo: Ultima Luptă, ultima peliculă a seriei în care îl putem vedea pe Sylvester Stallone în rolul lui John Rambo.

La vârsta de 73 de ani, actorul își ia la revedere de la unul dintre rolurile care l-au consacrat ca protagonist al filmelor de acțiune. Vestea bună pentru fani este că Stallone nu se oprește aici, deoarece un nou film Rocky este în producție.

Rambo - Ultima Luptă

Plot – Rambo: Ultima Luptă (2019)

În filmul Rambo Last Blood / Ultima luptă întâlnim un John Rambo îmbătrânit, retras la o fermă din Arizona alături de Maria Beltran. Cei doi au avut grijă de nepoata Mariei, Gabrielle, o tânără rămasă orfană după ce mama ei a murit de cancer, iar tatăl a părăsit-o. Gabrielle este o adolescentă frumoasă, pregătită să înceapă facultatea și să ia viața în propriile sale mâini, departe de bunica Maria și de unchiul John.

Protagonistul nostru este vizibil afectat de ororile trăite în Vietnam. Sentimentul de vinovăție față de pierderea camarazilor de război îl bântuie, motiv pentru care continuă să se antreneze și să se comporte de parcă un pericol iminent ar putea apărea în orice moment.

Debutul filmului pare liniștit, prea liniștit pentru un film din seria Rambo. Dezechilibrul se produce în momentul în care Gabrielle primește un apel de la o prietenă din copilărie care în prezent locuiește în Mexic. Aceasta îi povestește că i-a găsit tatăl și o invită în Mexic pentru a putea avea o discuție serioasă despre motivul pentru care tatăl a părăsit-o fără nicio vorbă. Acțiunea se mută astfel peste graniță, unde mafia deține controlul și oricine este în pericol.

Personaje – Rambo: Ultima Luptă (2019)

Deși Maria și John se opun vehement acestei idei, tânăra este decisă să treacă granița pentru a vorbi cu tatăl ei. Situația este tensionată și este ușor de înțeles de ce ia o astfel de decizie. Adolescenta este pe punctul de  a începe facultatea, la limita începerii vieții de adult și pe lângă un act de rebeliune, plecare ei semnifică și un strigăt sfâșietor de ajutor. În pofida iubirii pe care i-o poartă noua sa familie, tânjește după răspunsuri și iubirea paternală. Rolul lui Gabrielle este asigurat de actrița Yvette Monreal, pe care o puteți urmări și în serialul produs de MTV Faking it.

Opinie personală despre film

Deși nu sunt o fană înrăită a filmelor de acțiune, mi-a plăcut filmul Rambo Last Blood. Mi-a amintit de serile din copilărie în care așteptam cu sufletul la gură alături de părinții mei să treacă publicitatea pentru a afla dacă Rambo le-a venit de hac inamicilor săi. Niciodată nu am înțeles cum reușea de fiecare dată să omoare zeci, poate chiar sute de oameni și să rămână în viața, dar scopul filmului este să te țină în priză și să te facă să rezonezi cu personajul, nu să îți pui întrebări. Rambo este în cele din urmă un erou care luptă pentru dreptate și care ar face orice pentru a-i proteja pe cei pe care îi iubește.

Vă recomandăm ca la finalul filmului să nu vă grăbiți spre ieșire deoarece veți avea parte de o mică surpriză.

Filmul este distribuit de Ro Image 2000 și intră în cinematografe pe 20 septembrie 2019.