IT Capitolul 2 – Pennywise se întoarce | Cronică de film

0

IT Capitolul 2 este a doua parte din filmul de groază și prezintă povestea clovnului Pennywise care îi răpește pe copii și îi face să plutească. În cea de-a doua parte întâlnim aceleași personaje din primul film, dar la o distanță de 27 de ani. Copiii au devenit adulți în toată firea și deși au uitat în mare parte tot ce s-a întâmplat în Derry, o serie de evenimente ciudate îi face să se întoarcă în oraș pentru a-l distruge odată pentru totdeauna pe cel care le-a marcat copilăria.

IT Capitolul 2

Filmul îi are ca protagoniști pe membrii Clubului Rataților, club format de această dată din personajele interpretate de actorii Jessica Chastain, James McAvoy, Bill Hader, Isaiah Mustafa, James Ransone și Andy Bean. Interesant este că deși avem ocazia să îi vedem ca adulți și să deslușim câteva mistere rămase nerezolvate din prima parte, încă avem parte de flashback-uri din vara în care s-au confruntat pentru prima oară cu clovnul malefic.

IT Capitolul 2 este un film de groază veritabil. Știi că se va întâmpla ceva nasol, dar tot te sperie. Partea a doua (din punctul meu de vedere) este chiar mai scary decât prima, dar asta poate se datorează și lungimii de aproape 3 ore a peliculei. Vă recomandăm cu căldură să vă țineți sucul și popcornul cât mai departe la fiecare scenă în care se lasă liniștea, ori în care personajele privesc o oglindă sau o scurgere. Credeți-ne pe cuvânt, vor fi multe astfel de scene.

Filmul prezintă luptele interioare ale fiecărui membru al clublului. Astfel, Beverly, Bill, Richie, Mike, Ben, Eddie și Stanley se găsesc nevoiți să își rezolve problemele personale și să admită lucruri pe care le-au ținut secrete, ori pe care au ales să le uite timp de 27 de ani. Deși lucrurile se schimbă destul de mult, aceștia reușesc să dea dovadă că prietenia dintre ei a rămas la fel de sudată și că în fața pericolului ar face orice unul pentru celălalt.

Fun fact: James McAvoy interpretează personajul lui Bill, care are un defect de vorbire, dar care ne amintește de un alt rol al său, cel din filmul Split și ulterior, filmul Glass. Apare și un easter egg în film, dar pe acela vă lăsăm să îl descoperiți singuri.

Opinie personală IT Capitolul 2

Personal nu sunt o fană a filmelor de groază fiindcă mă sperii foarte ușor. Nu mi-a fost niciodată frică de clovni până să văd prima parte din IT cu doi ani în urmă. Cu toate acestea, mi-a plăcut filmul. Am apreciat faptul că au acordat atenție laturei umane a personajelor și a modului prin care fricile noastre ne joacă feste și că totul constă în felul în care percepem lucrurile. În capitolul doi din IT aflăm și câteva detalii importante despre apariția lui Pennywise și originile acestuia, fapt ce îi face povestea și mai interesantă.

Singurul lucru care nu mi-a plăcut ar fi faptul că pe lângă spaima specifică unui film de groază, au inserat și elemente scârboase, dar lui Marius nu i s-a părut chiar așa. Este pur și simplu părerea mea, pentru că nu îmi place scenele scârboase, mai ales când sunt la cinema și abia am mâncat popcorn. Consider că IT este destul de scary și fără acele scene.

IT este un film inspirat de romanul cu același nume scris de maestrul Stephen King, cel mai cunoscut autor de romane horror/ thriller. Cartea a fost publicată inițial în anul 1986 și numără peste 1000 de pagini captivante despre înfricoșătoarea poveste a clovnului Pennywise.

Din păcate, sau din fericire, nicio adaptare a faimosului roman nu poate include și cea mai disturbing scenă descrisă de autor. În carte, copiii au parte de o experiență inițiatică pentru ca aceștia să își poată învinge fricile și să demonstreze cititorului că au făcut trecerea de la copii la adulți. Putem spune doar mulțumesc celor care au decis că așa o scenă să nu apară pe marile ecrane.

Trebuie să menționăm și faptul că IT a fost inițial lansat sub formă de film în anii 90. Povestea seamănă destul de mult, filmele noi fiind un remake cu efecte mult mai bune pentru a ne face să ne speriem și să ne dorim să ieșim cât mai repede din sala de cinema. De asemenea, nu putem să nu apreciem faptul că IT Capitolul 1 a apărut la o distanță de 27 de ani de filmul original, iar IT Capitolul 2 respectă același număr ca timeline.

Filmul este distribuit de Vertical Entertainment și îl găsiți deja în cinema.

Fotograf de profesie, blogger din pasiune și devorator de seriale și filme în timpul liber.